KOMMUNALT. Det bliver Karoline Klaksvig, der fremover sætter sig i stolen som kommunaldirektør i Varde Kommune. Det har et enigt ansættelsesudvalg besluttet.
Karoline Klaksvig er langt fra et nyt ansigt i kommunen. Siden april har hun været konstitueret kommunaldirektør, og før det var hun direktør for Plan og Teknik samt personalechef. Hun kommer desuden med erfaring fra Skattestyrelsen, hvor hun tidligere var underdirektør, ligesom hun har ledererfaring fra Dansk Arbejdsgiverforening, Arbejdsskadestyrelsen og Beskæftigelsesministeriet.
Borgmester Mads Sørensen glæder sig over valget af Karoline Klaksvig og fremhæver hendes erfaring og engagement:
»Et helt enigt ansættelsesudvalg står bag valget af Karoline Klaksvig som ny kommunaldirektør. Med Karoline får vi en stærk profil med stor erfaring og mærkbare visioner, der brænder for Varde Kommune,« siger Mads Sørensen og fortsætter:
»Varde Kommune står overfor store og gennemgribende forandringer, hvor beskæftigelsesreformen, ældrereformen og den grønne trepart er særligt fremtrædende. Derfor har vi brug for en kommunaldirektør, der kan løfte Varde Kommune sikkert ind i fremtiden, og det får vi med Karoline Klaksvig.«
Karoline Klaksvig selv er både stolt og ydmyg over udnævnelsen:
»Jeg er både stolt og ydmyg over, at Byrådet har peget på mig til at løfte denne vigtige opgave. Straks jeg trådte ind ad døren på Rådhuset for næsten fire år siden, vandt Varde Kommune mit hjerte,« fortæller hun.
Kommunaldirektøren understreger også, at hun er klar til at tage fat på de mange reformer, der i øjeblikket præger kommunen:
»Kommunerne har en central rolle i de reformer, som ruller ind over vores samfund. Jeg vil gøre mit bedste for, at både borgere og virksomheder i Varde Kommune forbliver sikkert på benene midt i de forandringer, vi står i.«
Med ansættelsen af Karoline Klaksvig som kommunaldirektør sættes også gang i processen med at ansætte den øvrige direktion. De tre øvrige direktionsmedlemmer er i øjeblikket også konstituerede, og planen er, at de nye stillinger vil være på plads senest den 1. december.